Έρχεται το ηλεκτρονικό «φακέλωμα» και στην Υγεία-Τα τεστ κατ’οίκον ξεκινούν οι πρώτες Κινητές Ομάδες για την αντιμετώπιση του κορονοϊού
Έρχεται το ηλεκτρονικό «φακέλωμα» και στην Υγεία καθώς κάθε πολίτης θα έχει τον δικό του ηλεκτρονικό φάκελο υγείας ο οποίος θα περιλαμβάνει το αναλυτικό ιστορικό υγείας, στοιχεία φαρμακευτικής αγωγής, εξετάσεις στις οποίες έχει υποβληθεί και αποτελέσματα αυτών, αλλά και τα εμβόλια στα οποία έχει υποβληθεί (κυρίως στην περίπτωση των παιδιών).
Το κράτος θα γνωρίζει τα πάντα και μαζί με αυτό κι άλλοι ενδιαφερόμενοι όπως οι ασφαλιστικές εταιρείες. Το ηλεκτρονικό «φακέλωμα» μπορεί να έχει κι άλλες συνέπειες καθώς υπάρχουν σκέψεις σε πολλά κράτη να συνδυαστεί η γνώση της υγείας του κάθε πολίτη με αυτά που καταναλώνει.
Π.χ κάποιος που έχει χοληστερίνη θα θεωρείται αδιανόητο να καταναλώνει αλλαντικά, ή να τρώει κρέατα σε ταβέρνες και να επιβαρύνει το κρατικό σύστημα υγείας και ο νοών νοείτω...
Όπως τόνιζε τον Οκτώβριο του 2019 στο ΑΠΕ- ΜΠΕ η διευθύνουσα σύμβουλος της Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε., Νίκη Τσούμα ήδη η εφαρμογή του Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας λειτουργεί σε πρωτοβάθμιο επίπεδο υγείας, δηλαδή στον θεσμό του οικογενειακού γιατρού.
Το επόμενο στάδιο του Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας είναι να διευρυνθεί η λειτουργία του όσον αφορά την πρόσβαση στον φάκελο ενός ασθενούς στους ανά περίπτωση θεράποντες γιατρούς είτε είναι νοσοκομειακοί, είτε είναι ιδιώτες. Ο σχεδιασμός της περαιτέρω λειτουργίας του Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας πρόκειται να γίνει σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το υπουργείο Υγείας σχεδιάζονται τα τεχνικά αλλά και τα θεσμικά θέματα της πρόσβασης, καθώς πρόκειται για ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.
Επίσης στις 11-3-2020 πέρασε σε ΦΕΚ ο ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 4675/2020 ΦΕΚ 54/Α/11-3-2020 όπου θεσπίζεται 5ετές εθνικό σχέδιο δράσης για τη δημόσια υγεία, το οποίο είναι δεσμευτικό για τις υπηρεσίες υγείας, περιλαμβάνει μετρήσιμους στόχους, είναι κοστολογημένο με στόχο τη διαφάνεια αλλά και τη σταδιακή αύξηση της δαπάνης για τη δημόσια υγεία στο μέσο όρο των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επίσης, προβλέπει ενδεχόμενες συμπράξεις μεταξύ φορέων του Δημοσίου, εθελοντικών οργανώσεων και άλλων φορέων.
Παραθέτουμε μέρος του άρθρου 2 του εν λόγω νόμου:
Άρθρο 2
Αρχές της Εθνικής Στρατηγικής Δημόσιας Υγείας
1.Οι βασικές αρχές που διέπουν τις πολιτικές δημόσιας υγείας, όπως αυτές υλοποιούνται από την Πολιτεία μέσω των αρμόδιων φορέων της, είναι οι ακόλουθες:
α) η αποτύπωση των συμπεριφορικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών παραγόντων κινδύνου για την υγεία,
β) η διαχρονική παρακολούθηση και επεξεργασία των δεδομένων και των δεικτών υγείας του πληθυσμού,
γ) η παρέμβαση και αποτελεσματική διαχείριση των κινδύνων για την υγεία των πολιτών, καθώς και των κινδύνων που προκύπτουν από την κλιματική αλλαγή και τη μετακίνηση μεγάλων τμημάτων πληθυσμού,
δ) η πρόληψη, η προστασία και η βελτίωση της υγείας του πληθυσμού και ιδιαίτερα των ευπαθών ομάδων,
ε) ο έλεγχος και η διαχείριση των νοσημάτων υψηλού φορτίου νοσηρότητας με την εκπόνηση και εφαρμογή Εθνικών Σχεδίων Δράσης σε ασθένειες υψηλού επιπολασμού, όπως ο καρκίνος, καθώς και ο έλεγχος, η πρόληψη και διαχείριση των σπάνιων νοσημάτων,
δ) η πρόληψη, η προστασία και η βελτίωση της υγείας του πληθυσμού και ιδιαίτερα των ευπαθών ομάδων,
ε) ο έλεγχος και η διαχείριση των νοσημάτων υψηλού φορτίου νοσηρότητας με την εκπόνηση και εφαρμογή Εθνικών Σχεδίων Δράσης σε ασθένειες υψηλού επιπολασμού, όπως ο καρκίνος, καθώς και ο έλεγχος, η πρόληψη και διαχείριση των σπάνιων νοσημάτων,
Στο σχέδιο δράσης εντάσσεται και η θέσπιση Εθνικού Προγράμματος Πρωτογενούς, Δευτερογενούς και Τριτογενούς Πρόληψης με την ονομασία «ΣΠΥΡΟΣ ΔΟΞΙΑΔΗΣ».
Περιλαμβάνει δράσεις δημόσιας υγείας στα πεδία της πρωτογενούς, δευτερογενούς και τριτογενούς πρόληψης, οι οποίες υλοποιούνται με ευθύνη του υπουργείου Υγείας, παρέχονται δωρεάν από τους οριζόμενους στο πρόγραμμα, δημόσιους ασφαλιστικούς φορείς και υλοποιούνται με σύμπραξη των καθοριζόμενων σε κάθε Εθνικό Πρόγραμμα εποπτευόμενων οργανικών μονάδων και φορέων υπηρεσιών δημόσιας υγείας, συμπεριλαμβανομένων των νομικών προσώπων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου.
Μία πτυχή του προγράμματος αποτελούν οι εμβολιασμοί σε ειδικές και ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού, παιδιά, ανηλίκους και ενηλίκους, μετακινούμενους πληθυσμούς, και πληθυσμούς που βρίσκονται σε κίνδυνο. Όπως προβλέπει το σχέδιο νόμου, σε περιπτώσεις εμφάνισης κινδύνου διάδοσης μεταδοτικού νοσήματος, που ενδέχεται να έχει σοβαρές επιπτώσεις στη δημόσια υγεία, μπορεί να επιβάλλεται δυνάμει απόφασης του υπουργού Υγείας, μετά από σχετική γνωμοδότηση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων Δημόσιας Υγείας (ΕΕΔΥ), υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού με σκοπό την αποτροπή της διάδοσης της νόσου.
Πρωτογενής πρόληψη
Η πρωτογενής πρόληψη, περιλαμβάνει το εθνικό πρόγραμμα προαγωγής της υγιεινής διατροφής και της σωματικής άσκησης (ΕΠΠΣΑΥΔ) και έχει ως στόχο τον «έλεγχο και τη διαχείριση των παραγόντων κινδύνου που σχετίζονται με την κακή διατροφή και την έλλειψη της σωματικής άσκησης. Επίσης το εθνικό πρόγραμμα αντιμετώπισης του αλκοόλ (ΕΠΑΑ) για τον περιορισμό των παραγόντων κινδύνου από την έκθεση στο αλκοόλ και την ενίσχυση των προστατευτικών παραγόντων, που επιδρούν στην επίπτωση της συγκεκριμένης διαταραχής.
Στην πρωτογενή πρόληψη υπάρχει το εθνικό πρόγραμμα εμβολιασμών (ΕΠΕΜΒ.) που προβλέπει ότι σε περιπτώσεις εμφάνισης κινδύνου διάδοσης μεταδοτικού νοσήματος, που ενδέχεται να έχει σοβαρές επιπτώσεις στη δημόσια υγεία, «μπορεί να επιβάλλεται δυνάμει απόφασης του υπουργού Υγείας, μετά από σχετική γνωμοδότηση της ΕΕΔΥ, υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού με σκοπό την αποτροπή της διάδοσης της νόσου.
Στο πλαίσιο της υπουργικής απόφασης θα ορίζεται η ομάδα του πληθυσμού ως προς την οποία θα καθίσταται υποχρεωτικός ο εμβολιασμός με καθορισμένο εμβόλιο, η τυχόν καθορισμένη περιοχή υπαγωγής στην υποχρεωτικότητα, το χρονικό διάστημα ισχύος της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού, το οποίο πρέπει πάντοτε να αποφασίζεται ως έκτακτο και προσωρινό μέτρο προστασίας της δημόσιας υγείας για συγκεκριμένη ομάδα του πληθυσμού, και ρυθμίζεται η διαδικασία του εμβολιασμού και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια».
Δευτερογενής πρόληψη
Τα προγράμματα δευτερογενούς πρόληψης περιλαμβάνουν το εθνικό πρόγραμμα προσυμπτωματικού ελέγχου (ΕΠΠΕ) για την πρώιμη ανίχνευση νοσημάτων υψηλού επιπολασμού. Στο πρόγραμμα, «εμπεριέχονται δράσεις πρόληψης, με πρωταρχική την καθιέρωση προληπτικών διαγνωστικών εξετάσεων των πολιτών για τον καρκίνο του μαστού, του τραχήλου της μήτρας και του παχέος εντέρου, τον καρδιαγγειακό κίνδυνο και την έγκαιρη διάγνωση του ανευρύσματος της κοιλιακής αορτής».
Επίσης, στη δευτερογενή πρόληψη εντάσσεται το εθνικό πρόγραμμα συστηματικού προγεννητικού και περιγεννητικού ελέγχου (ΕΠΠΓΕ), το οποίο στοχεύει στην προάσπιση της υγείας κατά την προγεννητική και περιγεννητική περίοδο. Αυτό «περιλαμβάνει δέσμη των επιστημονικά συνιστώμενων εργαστηριακών ελέγχων κατά την προγεννητική περίοδο καθώς και την επέκταση του εθνικού προγράμματος προληπτικού ελέγχου νεογνών (ΕΠΠΕΝ) ώστε η πρώιμη διάγνωση να αφορά στο σύνολο των σπάνιων αλλά σοβαρών νοσημάτων, που επιδέχονται θεραπείας και μπορούν να καταστούν ελεγχόμενα)».
Τριτογενής πρόληψη
Στην τριτογενή πρόληψη συμπεριλαμβάνονται το εθνικό πρόγραμμα ψυχοκοινωνικής ένταξης και αποκατάστασης για άτομα με σοβαρά ψυχοκοινωνικά προβλήματα (ΕΠΨΕΑΑΨΠ) και η επίλυση οργανωτικών θεμάτων των υπηρεσιών δημόσιας υγείας. «Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται η καλύτερη δυνατή διάθεση των πόρων και κατανέμονται οι δράσεις μεταξύ των πλέον αποτελεσματικών επιχειρησιακά φορέων» αναφέρεται στο σχέδιο νόμου.
Προς την κατεύθυνση αυτή δημιουργούνται:
- Τμήμα κινητοποίησης του κοινωνικού κεφαλαίου στον τομέα της υγείας στο υπουργείο Υγείας, με αντικείμενο το συντονισμό και την υποστήριξη των εθελοντικών οργανώσεων και των οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών, που δραστηριοποιούνται στον τομέα της δημόσιας υγείας και τη δημιουργία και τήρηση ειδικού μητρώου ελληνικών και διεθνών εθελοντικών οργανώσεων και των οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών, οι οποίες δύνανται να συμμετέχουν στην υλοποίηση δράσεων δημόσιας υγείας του εθνικού σχεδίου δράσης για την δημόσια υγεία.
- Διευθύνσεις δημόσιας υγείας στις ΔΥΠΕ, ως το αναγκαίο ενδιάμεσο επίπεδο, η μέχρι σήμερα απουσία του οποίου, είχε ως αποτέλεσμα την αδυναμία επικοινωνίας εφαρμογής των πολιτικών δημόσιας υγείας από το κεντρικό επίπεδο του εθνικού συστήματος υγείας στα περιφερειακά επίπεδα.
- Διυπουργικό συμβούλιο δημόσιας υγείας (ΔΙ.ΣΥ.ΔΥ). Σκοπός του ΔΙ.ΣΥ.ΔΥ είναι ο συντονισμός και η παρακολούθηση της εφαρμογής του εθνικού σχεδίου δράσης για τη δημόσια υγεία και η επίλυση σχετικών ζητημάτων πολυτομεακού και διατομεακού χαρακτήρα.
- Επιτροπή εμπειρογνωμόνων δημόσιας υγείας (ΕΕΔΥ) ως επιστημονικό, συμβουλευτικό και γνωμοδοτικό όργανο του υπουργείου Υγείας.
Να επισημάνουμε σε αυτό το σημείο ότι από σήμερα 4-5-2020 τα τεστ κατ’οίκον ξεκινούν οι πρώτες Κινητές Ομάδες για την αντιμετώπιση του κορονοϊού με προτεραιότητα στις ευπαθείς ομάδες πληθυσμού.
«Οι Ομάδες θα ξεκινήσουν από κλειστές δομές, όπως οι προνοιακές δομές, οι φυλακές κ.ά.» δήλωσε ο υφυπουργός Υγείας, Βασίλης Κοντοζαμάνης, κατά την ενημέρωση για την πορεία της πανδημίας στην Ελλάδα.
Ο κ. Κοντοζαμάνης πρόσθεσε ότι στόχος είναι η προστασία των ευπαθών ομάδων και η επιδημιολογική επιτήρηση της νόσου και εξήγησε πως θα γίνεται μοριακός έλεγχος ανίχνευσης του ιού, και σε δεύτερο χρόνο – στο πλαίσιο της επιδημιολογικής επιτήρησης – θα υπάρξει και έλεγχος αντισωμάτων.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΕΣΠA «Μεταρρύθμιση του Δημόσιου Τομέα 2014-2020»και έχει σχεδιαστεί και υλοποιείται υπό την καθοδήγηση του ΕΟΔΥ.
ΙΣΩΣ ΤΑ ΣΥΝΕΠΑΚΟΛΟΥΘΑ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΕΞΑΠΛΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΟΡΟΝΟΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΠΟΥ ΣΕΡΒΙΡΟΝΤΑΙ ΜΕ ΛΕΞΕΙΣ ΟΠΩΣ <<ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ>> ΚΑΙ <<ΕΥΠΑΘΕΙΣ ΟΜΑΔΕΣ>> ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΔΩΡΕΑΝ...ΘΑ ΤΑ ΒΙΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΑΜΕΣΩΣ ΕΠΟΜΕΝΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΑΦΟΥ ΟΙ <<ΘΕΣΜΟΙ>> ΘΑ ΥΠΑΚΟΥΟΥΝ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΑΤ ΌΙΚΩΝ ΤΕΣΤ, ΠΟΥ ΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΕΙ ....,ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΕΛΙΚΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΥΣ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΥΣ 'Η ΣΤΗΝ ΑΡΝΗΣΗ ΑΥΤΩΝ ΚΑΙ <<ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ....>>
ΠΗΓΕΣ: